nannie-en-leen-40-jaar.reismee.nl

Dag 24 en Dag 25

Hallo

Zondagavond op de camping bij Washington aangekomen. Bij het aanmelden werd verteld dat we de bus naar de stad moesten reserveren. Voor twee dagen de bus gereserveerd en voor de eerste dag ook de hop-on-hop-off trolley bus. Maandag moesten we om 9uur bij de receptie opstappen en werden we vlakbij het Capitol afgezet. Wij op de trolley gestapt en door de stad naar het Arlington cemetery ( begraafplaats ) gereden. Hier liggen meer dan 400.000 ........soldaten in actieve dienst gesneuveld , veteranen en hun familieleden begraven. We werden met karretjes over de begraafplaats gereden. Uitgestapt bij het graf van John F. Kennedy en zijn familie. En iets verder uitgestapt bij het graf van de onbekende soldaat. Daar was net de wisseling van de wacht bezig. Heel indrukwekkend allemaal. Daarna naar het witte huis, wat een afknapper, echt van verre gezien, maar ja we zijn er geweest. Daarna maar eens iets eten. Daar lag een luie eekhoorn in de boom. Korrie hem gelokt met een naturel chipje, die lustte hij niet. Ik geprobeerd met brood, ook niet lekker. Dan maar dorito''s en ja daar lustte hij wel pap van. Hij / zij kwam er gewoon om vragen en at de chips uit mijn hand GEWELDIG. Langzaam weer naar het Capitol gelopen waar we om 5 uur weer werden opgehaald door de bus. Dinsdag gingen we om 12 uur op de bus en werden we bij een metro station afgezet. Kaartje gekocht en weer de stad in. Het is the 4th of July, independence day, dus we begonnen met kijken naar de parade. Daarna naar het Washington monument gelopen , waar we werden gecontroleerd op wapens enzo. Vanaf daar, via een omweg naar het Lincoln memorial ( indrukwekkend ). Ook nog het Korean War Veterans Memorial bekeken en op de terugweg naar meto opstapplaats ook nog het Martin Luther King Memorial bekeken. De hele stad was geblokkeerd met bussen en politie auto's voor de veiligheid, bijna niet doorheen te komen. En wat een mensen, duizenden. Toen een hapje gaan eten, allemaal foodtrucks maar geen restaurants. Op een gegeven moment had Leen iets gevonden, weer een voor ons rare belevenis. Werden we weer gecontroleerd , tas door de scanner, Leen zijn riem af, heel apart. Na het eten een plekje gezocht voor het vuurwerk, wat helemaal niet meeviel met al die mensen, maar het was de moeite dubbel en dwars waard. Na het vuurwerk met honderden mensen gelijk naar de metro waar we aan het einde van de lijn weer werden opgehaald door de bus van de camping. Weer twee mooie, hele warme dagen met sterretjes.

Groetjes van ons uit het mooie maar heel aparte Amerika