nannie-en-leen-40-jaar.reismee.nl

Dag 18 en Dag 19

Hoi daar iedereen.

Zoals beloofd hier het verslag van 2 dagen Niagara Falls. Gistermiddag op de bus gestapt en naar de watervallen gereden. We stapten uit op het punt waar de Canadeese kant (horseshoe falls) naar beneden begon te vallen. In een woord GEWELDIG. Vanaf dat punt kan je ook de Amerikaanse kant zien vallen. Daar ons een hele tijd staan te vergapen, wat een enorm geweld al dat vallende water. Maar op een gegeven moment moest er natuurlijk ook een hapje gegeten worden, wij een restaurant opgezocht met natuurlijk zicht op de waterval. Tafeltje bij het raam natuurlijk, wat een uitzicht. Inmiddels werd het donker en dan gaan ze de watervallen verlichten. Weer kwijlen en onze ogen uitkijken. En als klap op de vuurpijl....vuurwerk, wat wil je nog meer, onze dag kon niet meer stuk. Met de bus terug naar de camping en daar alle indrukken verwerken.

Vandaag rond de middag weer op de bus gestapt en gelijk doorgereden naar het punt waar je met een helikopter over de watervallen kan vliegen. Daar geïnformeerd of er nog een mogelijkheid was om mee te vliegen. Geen probleem, dus kaartjes gekocht en in de rij. Na zo'n drie kwartier gingen we de lucht in. Leen en ik mochten voorin zitten naast de piloot, wat een uitzicht.........geen woorden voor. Na terugkomst een heerlijke bak koffie met een reep en hup weer op de bus. Wat nu.....volgende project, met een boot zo dicht mogelijk bij de watervallen komen. Aan de Amerikaanse kant vaart de MAID of the MIST maar aan de Canadeese kant vaart de HORNBLOWER. Wij weer kaartjes gekocht en daar gingen we dan. Iedereen kreeg een rode regencape en toen de boot op. Na eerst langs de Amerikaanse kant te zijn gevaren door naar de horseshoe......en toen... waren we zeiknat. Ik vond het GEWELDIG. Weer een ervaring om bij te schrijven in ons geheugen. Na het boottochtje maar weer eens wat eten, een hamburger, live muziek en uiteraard uitzicht over het water. Een poosje rondgelopen in het commerciële gedeelte, net Las Vegas in het klein, en weer met de bus naar de camping. Samen met Leen 's avonds weer terug naar de stad om nog een keer te genieten van de falls. En weet je wat, pikken we ook nog even de Skylon Tower mee. Dit is een toren, ( 236 meter hoog ) met een restaurant en observatie dek. Het werd inmiddels al donker dus weer de gekleurde watervallen gezien en het vuurwerk , maar nu vanuit de hoogte.

DIT WAS EEN DAG MET 5 STERREN

Tot zover het verslag over Niagara Falls. Nu naar bed en morgen weer de grens over Amerika in

Bye Bye Canada, we vonden je indrukwekkend.

Anneke

Prachtige Foto's, wat zijn jullie met elkaar aan het genieten. Nog even en dan jammer genoeg weer richting Holland. Veel plezier nog .

Nannie en Leen

Het is zeker genieten, maar Oost west, thuis best

Ida

Wat geweldig allemaal...kan me indenken dat jullie aan het genieten zijn.....Nu even dubbel gaan genieten want het einde is alweer inzicht....groetjes daar van hier

Nannie en Leen

Gaan we doen want idd het einde is al weer in zicht