nannie-en-leen-40-jaar.reismee.nl

Dag 5 t/m Dag 10

Hallo

Hier het verslag van de laatste dagen. We zijn woensdag gaan rijden in de richting van Canada. Onderweg niet echt spectaculaire dingen meegemaakt. De natuur is hier mooi , heel groen maar vlakker dan aan de andere kant van Amerika. We hebben inmiddels 1138 mijl gereden ( 1831 kilometer ) Zaterdag middag de grens gepasseerd met Canada. Het is hier nu maandag morgen, we zijn net wakker en gaan ons klaarmaken voor vertrek naar Westport ( Nova Scotia ) waar we hopelijk walvissen gaan spotten.

Groetjes van ons

Dag 4

Goedendag allemaal.

Na ons laatste nachtje in New York en wederom een goed ontbijt, gebeld naar de camper verhuurder om de tijd af te spreken hoe laat we opgehaald zouden worden. Rond kwart over een was het zover. Na de uitleg over de camper gingen we op pad. Op zoek naar een supermarkt voor de boodschappen en daarna op zoek naar een camping. Na redelijk wat verkeerd te hebben gereden lukte het ons om s'avonds tien uur een camping te vinden. In het donker de camper neer gezet en toen nog de koffers uitpakken en de camper inrichten. Lange dag maar wel super leuk.

Doeiiii

Dag 3

Hoi allemaal.

Deze dag begon weer met een lekker ontbijtje en hup in de benen en naar de boot. Wederom langs lady Liberty gevaren en in de volgende haven uitgestapt. Daar weer op de bus gestapt ( we waren het lopen een beetje zat door al die warmte ) Uitgestapt bij Rockefeller Center en vandaar gaan lopen naar Central Park. Even een stukje het park ingeweest ( 'n heel klein stukje , weer +35Β° ) en daarna weer op de bus gestapt voor de uptown tour. Langs een Trump tower gekomen en langs het huis gekomen waar John Lennon op de stoep is vermoord. Beetje bizar. Tour tot het einde afgemaakt en vandaar weer naar Rockefeller center gelopen waar we naar boven wilde gaan. (Top of de rock ) Helaas een mega wachtrij dus toch maar niet. Weer fijn een stukje lopen naar het hotel om daar de laatste nacht door te brengen voor we de camper op gaan halen.

Groetjes van ons

Dag 2

Hallo,

Hierbij het verslag van de tweede dag van onze reis.

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt , bij de receptie van het hotel kaarten gekocht voor de hop-on hop-off bus. Naar het centrum gelopen en op de downtown tour gestapt. Vlakbij ground zero uitgestapt en naar de plek gelopen waar bijna 16 jaar geleden de vliegtuigen in de twin towers zijn gevlogen. Heel indrukwekkend, het was +35Β° maar het kippenvel liep over mijn armen. Ook nog even in de st. Pauls Chapel geweest waar na de ramp mensen briefjes brachten met de namen van hun vermisten. Vandaar naar de Brooklyn Bridge gegaan waar we tot de helft zijn opgelopen. Terug naar de bus en bij de haven uitgestapt. Op de boot gestapt en langs het vrijheidsbeeld gevaren ( ook een super ervaring ) Op het eindpunt uitgestapt en weer richting centrum gelopen met een stop bij een Ierse pub om te eten. In het centrum de night tour genomen en met de bus New York bij avond gezien. Mooiiiii......... Terug naar het hotel gelopen met nog steeds 35Β° wat echt niet leuk was na zo'n warme dag . Lekker douchen en naar bed.

Dag 1

Hallo allemaal, verslag van dag 1

We werden zaterdagmorgen om 5 uur opgehaald door Jim en Kees en Korrie door Kevin.

Om 5.45 waren we op schiphol, daar gezellig uitgezwaaid door de mannen.

Na een vlucht van bijna 8 uur aangekomen op het vliegveld van Newark. ( New York )

Een taxi genomen naar ons hotel en na een kopje koffie lopend naar het centrum.

Op time square aangekomen overweldigd door de lichten en de mensen. Heerlijk een terrasje gepakt en iets gegeten. Ook diverse beroemde mensen gezien waaronder Donald Trump.

Terug naar het hotel en om 9 uur naar bed ( lees Nederlandse tijd 3 uur ) toen ging bij iedereen het lichtje uit.

Welkom op onze Reislog!

Hallo en welkom op onze reislog!

DΓ© plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

We zien je graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!